Új korszakba lép a BMW 5-ös Touring

A BMW 5-ös Touring hatodik nemzedéke számos digitális innovációval, az automatizált járművezetés és parkolás úttörő technológiai megoldásaival, teljes életciklust felölelő fenntarthatósági fejlődéssel, valamint az I5 Touring képében most először tisztán elektromos meghajtással csavarja el a vásárlók fejét.

Az új BMW 5-ös Touring karosszériáját dinamikusan elnyújtott arányok és aprólékosan kidolgozott, nagyméretű felületek jellemzik. Közvetlen elődjéhez képest az új kombi 97 milliméterrel hosszabb (5 060 milliméter), 32 milliméterrel szélesebb (1 900 milliméter) és 17 milliméterrel magasabb (1 515 milliméter), ráadásul a szegmens leghosszabb – 2995 milliméteres – tengelytávjával büszkélkedhet.

Magabiztos frontrészét a dupla ikergyűrű-motívummal dolgozó első fényszóró-pár és a vese alakú BMW hűtőrácsok modern újraértelmezése határozza meg, az irányjelzők és a nappali menetfények szerepét pedig két, szinte függőlegesen elrendezett LED-technológiás fényforrás tölti be. A látványosan kiemelkedő BMW hűtőrácsok opcióként BMW Iconic Glow kontúrvilágítással is rendelhetők. Oldalnézetből az elegáns, két részre osztott karosszéria sportosságát keskeny ablaksáv és hosszú tetőszárny hangsúlyozza, míg az erőteljese hátsó kerékjárati ívek és a keskeny hátsó ablak a puttonyos BMW szélességét nyomatékosítja.

Az új 5-ös Touring alapra 18 colos méretű (a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt kivitelek 19 colos) könnyűfém keréktárcsákkal gördülnek le a szerelősorról, ám extraként akár 21 col méretű felnik is választhatól. A karosszériafényezések palettáján háromféle BMW Individual fényezés is szerepel, a feláras M Sport csomaggal, az M Sport Pro csomaggal és M Carbon külső felszereltségi csomaggal pedig az újdonság dinaikus karaktere fokozható.

Az új 5-ös Touring progresszív, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakításának középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosával. A BMW 8.5 operációs rendszeren futó, QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia új, áttekinthetően elrendezett funkciókkal dolgozó főképernyővel, a felhasználói felület vezetőhöz közelebb eső oldalán pedig függőlegesen elrendezett, élő ikonokkal dolgozik együtt.

A modern, prémium hangulathoz a laposabb alsó karimával megrajzolt kormány és új sportülések is hozzájárulnak. A kabin teljes egészében vegán, de opcióként bőrszerű tulajdonságokkal rendelkező és látványos dekorvarrást viselő Veganza anyagborítás vagy kéttónusú BMW Individual Merino bőrkárpitozás is elérhető. Szintén extra a panoráma üvegtető és az akár 18 hangsugárzóval dolgozó Bowers & Wilkins surround audiorendszer. Az új 5-ös Touring információ-szolgáltató rendszereit számos vonzó digitális szolgáltatás egészíti ki. A Connected Professional csomagnak a YouTube és a videóalkalmazás is része, amelyek nemzetközi és piacspecifikus tartalmak videóstreaming lehetőségét kínálja fel a központi kijelzőn. Az új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia az AirConsole platformnak is teret enged, az utastéri játékélmény innovatív formáját váltva valóra.

Mindemellett az 5-ös Touring több helyet, érezhetően nagyobb láb-, váll- és könyökteret (kiváltképp a hátsó üléssorban), valamint optimalizált akusztikai komfortot kínál. Sokoldalú utasterének és megannyi intelligens funkciójának köszönhetően hosszabb utakon éppoly lenyűgöző, mint a hétköznapok során.

A csomagtér szélesebb nyílása és alacsony padlója a nagyméretű tárgyak szállítását is lehetővé teszi. Alapesetben 570 literes, ám egészen 1700 literig bővíthető a raktér kapacitása. Az automata csomagtérajtó-működtetés és a távolról vezérelhető ajtózárak mellett a 40:20:40 arányban osztott, csomagtérből lenyitható hátsó üléstámlák is az alapfelszereltség részei.