Évente több, mint 200 milliárd forintot kávézunk el

Magyarországon a kávépiac éves becsült értéke meghaladja a 200 milliárd forintot, ezen belül 8-9 százalék a prémium kategória aránya – mondta sajtótájékoztatóján a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Budapesten.

Békefi László hozzátette, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kávé márkáival (a prémium kategóriába tartozó Costa Coffee és Caffé Vergnano) a teljes kávépiac körülbelül 2-2,2 százalékát fedi le. A Coca-Cola Company 100 százalékos tulajdonában van a Costa Coffee, amelynek a forgalmazását 2020-ban kezdték el, a Caffé Vergnanónak pedig  30 százalékos kisebbségi tulajdonával rendelkezik a Coca-Cola HBC AG csoport, amelyet még 2021-ben szereztek meg. Arra is kitért, hogy a teljes kávépiacon belül a kiskereskedelem 85-86 milliárd forintos, a HoReCa (vendéglátás) szektor pedig 110-120 milliárd forintos forgalmat generál.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a magyar piacon 8 termékkategóriában van jelen: szénsavas üdítők, természetes ásványvizek, gyümölcslevek, jeges teák, sport italok, energia italok, prémium alkoholok, prémium kávék. Békefi László kérdésre elmondta, arra számítanak, hogy a közeljövőben újranyit a Costa Coffee franchise hálózata egy új franchise-partnerrel. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. teljes kávéportfóliója a vendéglátásban körülbelül 2200, a kiskereskedelemben pedig 2400 üzletben van jelen. Ezen belül több mint 300 vendéglátó helyen és több mint 200 kiskereskedelmi üzletben érhető el az országban a Caffé Vergnano – mondta Békefi László.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 166 milliárd forint nettó árbevételre tett szert, ami nagyjából 50 százalékos növekedés éves összevetésben. Az idei adatok szerint tudják tartani ezt az 50 százalékos növekedési ütemet, jövőre pedig további 30 százalékos árbevétel-emelkedésre számítanak – ismertette a cég ügyvezető igazgatója. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 3,63 milliárd forint nyereséggel zárt, 2021-ben 6,18 milliárd forintot tett ki adózott eredménye. A helyszínen kiadott közlemény szerint a Coca-Cola HBC Magyarország a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.

A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat ezer munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során csaknem 13 ezer embernek biztosít munkát. A Casa del Caffé Vergnano egy családi tulajdonban lévő kávéipari vállalkozás, amit 1882-ben alapítottak, székhelye az olaszországi Piemont régióban fekvő Santenában található. A Caffé Vergnano 2020-ban mintegy 7 ezer tonna kávét értékesített a világ több mint 90 országában.