Fenntarthatóság. Biztosan sokszor találkozhattunk már ezzel a kifejezéssel, azonban nem biztos, hogy valóban értjük is a lényegét. A mai világban, amikor minden percről-percre változik és a hulladékok keletkezése sajnos állandó problémának számít, nehéz fenntarthatónak és környezettudatosnak maradnia egy-egy terméknek.
Számos kritériumnak kell megfelelni annak érdekében, hogy a világunk és a környezetünk élhetőbb legyen a jövőben is. A fenntarthatóság egy segítő kéz, azaz a kulcs egy olyan holnaphoz, amely mindannyiunk számára fontos kell, hogy legyen.
Mi a fenntarthatóság?
1987-ben az ún. Brundtland Bizottság így fogalamzott:
„A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely megfelel a jelen igényeinek anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő nemzedékeinek a saját szükségleteik kielégítésére és életstílusuk megválasztására való képességét.”
A fenntarthatóságot három alappillér határozza meg:
- Társadalmi
- Környezeti
- Gazdasági
Ma már egyre több vállalat esetében prioritás a fenntarthatóbb jövő biztosításának kérdése. A hulladék tudatos csökkentésével, a fenntarthatóbb jövőért dolgozó szervezetek támogatásával és a megújuló energiákba való befektetésekkel igyekeznek biztosítani.
Az online rendelések során a környezet szempontjából a felhasznált csomagolást is érdemes figyelemmel kísérni.
A fenntartható csomagolás minimális környezeti hatással és lábnyommal rendelkezik. Környezetbarát és nem járul hozzá a természeti erőforrások további kimerüléséhez.
Mi a fenntartható csomagolás?
A fenntartható csomagolás (SPC: Sustainable Packaging Coalition)
- hatékonyan újrahasznosítható, vagy komposztálható,
- megújuló energiaforrások felhasználásával készült,
- megfelel a piaci kritériumoknak,
- hasznos az egyének és a közösségek számára.
Egyre kedveltebb manapság a növényi alapú termék csomagolás. Biológiai forrásokból származnak egészen a hínártól kezdve a kukoricáig.