Minden, amit tudni érdemes a fenntartható csomagolásról

Fenntarthatóság. Biztosan sokszor találkozhattunk már ezzel a kifejezéssel, azonban nem biztos, hogy valóban értjük is a lényegét. A mai világban, amikor minden percről-percre változik és a hulladékok keletkezése sajnos állandó problémának számít, nehéz fenntarthatónak és környezettudatosnak maradnia egy-egy terméknek.

Számos kritériumnak kell megfelelni annak érdekében, hogy a világunk és a környezetünk élhetőbb legyen a jövőben is. A fenntarthatóság egy segítő kéz, azaz a kulcs egy olyan holnaphoz, amely mindannyiunk számára fontos kell, hogy legyen.

Mi a fenntarthatóság?

1987-ben az ún. Brundtland Bizottság így fogalamzott:

„A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely megfelel a jelen igényeinek anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő nemzedékeinek a saját szükségleteik kielégítésére és életstílusuk megválasztására való képességét.”

A fenntarthatóságot három alappillér határozza meg:

  1. Társadalmi
  2. Környezeti
  3. Gazdasági

Ma már egyre több vállalat esetében prioritás a fenntarthatóbb jövő biztosításának kérdése. A hulladék tudatos csökkentésével, a fenntarthatóbb jövőért dolgozó szervezetek támogatásával és a megújuló energiákba való befektetésekkel igyekeznek biztosítani.

Az online rendelések során a környezet szempontjából a felhasznált csomagolást is érdemes figyelemmel kísérni.

A fenntartható csomagolás minimális környezeti hatással és lábnyommal rendelkezik. Környezetbarát és nem járul hozzá a természeti erőforrások további kimerüléséhez.

Mi a fenntartható csomagolás?

A fenntartható csomagolás (SPC: Sustainable Packaging Coalition)

  • hatékonyan újrahasznosítható, vagy komposztálható,
  • megújuló energiaforrások felhasználásával készült,
  • megfelel a piaci kritériumoknak,
  • hasznos az egyének és a közösségek számára.

Egyre kedveltebb manapság a növényi alapú termék csomagolás. Biológiai forrásokból származnak egészen a hínártól kezdve a kukoricáig.