Porsche Panamera E-Hybrid 2024 – Fókuszban a hatékonyság
Nagyobb teljesítmény és elektromos hatótáv, valamint rövidebb töltési idők jellemzik az – opcióként akár – Porsche Active Ride futóművel is szerelt konnektoros hybrid Panamera újdonságokat.
A Porsche az E-Performance stratégia részeként tovább bővíti az új Panamera hajtáslánc-kínálatát: a 4 E-Hybrid és 4S E-Hybrid változatok megjelenésével immár négyféle konnektoros hibrid kivitel közül választhatnak a vásárlók.

Már a Panamera 4 E-Hybrid is különösen hatékony és sokoldalú modellváltozat, melyben az E-Hybrid rendszer alapját az alaposan átdolgozott 2,9 literes V6-os biturbó benzinmotor adja, 304 lóerős csúcsteljesítménnyel. A rendszerteljesítmény viszont 470 lóerő, a maximális nyomaték pedig 650 Nm. Így ez a Panamera álló helyzetből 4,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, s akár 280 km/h-val is képes repeszteni. Talán érdekesebb adat az esetében, hogy a tisztán elektromos hatótávja 96 kilométerre nőtt (WLTP szabvány szerint). A 4S E-Hybridben a hathengeres biturbó aggregát már 353 lóerőt ad le, ezáltal a rendszerteljesítmény 544 lóerő, miközben a maximális nyomaték 750 Nm. Ennek eredményeként a 4S E-Hybrid 3, 7 másodperc alatt ugrik fel 0-ról 100 km/h-ra, s megfutja a 290 km/h-t.
Az előző generációhoz képest az összes Panamera E-Hybrid kivitel nagyobb elektromos hatótávot és gyorsabb töltési sebességet kínál. Az új nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása 25,9 kWh, ami a szintén új 11 kW-os fedélzeti AC töltővel két óra 39 perc alatt tölthető fel. Az ugyancsak teljesen új, a PDK váltó házába integrált elektromotor 190 lóerős, forgatónyomatéka pedig 450 Nm. A belső rotoros kialakítása 50 százalékkal csökkenti az ellenállását, s az akár 88 kW-os rekuperációs teljesítményével jelentősen hozzájárul a Panamera E-Hybrid modellek megnövelt hatótávolságához.






